Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-13, 09:00   #28
kulan
Juniormedlem

Medlem siden: May 2011
kulan har litt lumsk oppførsel i fortiden

Sv: Helt stopp på vekten

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Så fint at du har monopol på normalitet, da.
Forøvrig var det vel Imses troverdighet som ble trukket i tvil her - ikke at CICO tilsynelatende fungerer bra for deg?

Jeg sier ingenting imot Einstein eller termodynamikken. Det jeg prøver å få folk til å forstå her inne er at kroppen fungerer litt mer finstilt enn en forbrenningsovn. Såvidt meg bekjent så er det en erfaring som er like relevant som den erfaringen dere som CICO fungerer for står for? Eller? Jeg føler meg iallfall berettiget til å si det når det kommer påstander om at CICO fungerer for alle "fordi man ikke kan unndra seg thermodynamikkens lover".

Poenget med eksperimentet er at folk IKKE gikk ned der i henhold til det teoretiske kaloriunderskuddet. http://www.zoeharcombe.com/2009/12/t...on-experiment/ Dersom det var folk som ikke gjorde det i et slikt kontrollert eksperiment kan jeg ikke forstå at man skal forvente det utenfor heller. Noen er så heldige at de gjør det, noen gjør det ikke.

Oi, poenget med eksperimentet var overhodet ikke å se om mennesker gikk ned i vekt tilsvarende kaloriunderskuddet.
En av effektene de fant ved å leve på kaloriunderskudd var at metabolismen sank. Dvs at for å gå ned i vekt må man både leve på kaloriunderskudd og være mer fysisk aktiv enn man i utgangspunktet regner med.
Sorry, kroppen er IKKE fritatt fra de fysiske lover.
Å slanke seg er beinhardt og vondt. Veldig vondt for man må hele tiden pushe seg selv til mer og mer fysisk aktivitet. Og det er det ikke alle som har psyken til uten veiledning og oppmuntring.

kulan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat