Re: Sv: Re: Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig
Takk for dine trøstende ord Cyan. Har snakket i familien og med meg selv, og tror at jeg skal gå over i "normal" lavkarbo med mine oster, avocadoer og annen god mat. Det var jo måten jeg gikk ned tidligere også. For å leve på denne måten i flere måneder, gidder jeg nok ikke. Får heller holde litt styr på matmengden for å ikke begynne å frotse. Da går jo ingen ned.
Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.
I følge min mors lege tar det omtrent et år etter røykeslutt til forbrenninga er stabilisert. Dersom du syns det er helt jævlig å leve så asketisk som du gjør nå tenker jeg det er en fare for at du kan sprekke med brask og bram. Skjønner at det er kjipt med jobbegarderoben, men hva med å først og fremst fokusere på å ikke gå opp noe mer, og så kanskje det slipper etterhvert som du får bevegd deg mer, røykeslutten er lengre unna og stresset har minket? Og selv om kneet er skadet, så er det jo en rekke styrkeøvelser du kan gjør som ikke går ut over kneet. Og angående kalorier, så ja, noen må tenke på dem også, og da kanskje særlig i forbindelse med en røykeslutt. Men det betyr ikke at det er bra å ligge for lavt over lang tid. Man vil jo ikke at kroppen skal gå over i sultmodus, for det kan på sikt gå ut over både forbrenning og muskelmasse.
Med det sagt så er jo drøyt 2.5 kilo på 3 uker et meget bra resultat 
|