Sv: Ketolysekuren for 2 gang 4 mnd etter fødsel, går ikke ned!
Opprinnelig lagt inn av Hamster59, her.
Du skriver at du fødte for 4 mnd siden og har prøvd å komme i ketose 2 ganger. For å være ærlig synes jeg du stresser det litt. Fortsett gjerne med lavkarbo, men gi det litt tid. Dersom du ammer, så fortsett med det lengst mulig, for etter hvert vil det også tære på kiloene dine, når babyen blir 5-6 mnd. Mitt råd til deg er å stresse mindre med vekta og heller kose deg med babyen. Lykke til!
hei,
jeg startet med ketolyse-kuren 1.mai. dette blir min andre gang.
første gang gikk jeg ned ca 15 kilo og hadde sikkert gått ned mer om jeg ikke hadde skeid ut. da gikk jeg fra 87 kilo til 72 kilo.
når jeg ble jeg gravid ca et år etter var 84 kilo og med bekkenløsning, vannsamling, matlyst for fullt, jeg gikk over til vanlig kosthold med karb.
la på meg over 20 kilo ved endt svangerskap. 106 kilo.
6 uker etter fødsel var jeg nede ved 90 kilo. så begynte mini å nekte å amme og jeg måtte pumpe og det var ikke like effektivt som amming og vekta stoppet opp. tenkte ikke noe mer over det og tenkte at kroppen trengte pause og det kommer etterhvert men ved 3 mnd kontroll var jeg 94 kilo
når alle andre går ned fødselsvekta og mange mer enn det var dette veldig fortvilende. jeg kunne ikke starte med ketolyse for jeg pumpet og var usikker på effekten av lavkarbo på melken.
men nå ca 4 1/2 mnd etter fødsel er vekta 95 kilo og jeg pumper ikke lenger og følte meg klar for å begynne på ketolysekuren igjen og ta "problemene" i egne hender.
som du ser så har du lest feil. jeg ammer ikke lenger OG det er første gang etter fødsel jeg har begynt med lav karbo.
stresser heller ikke. bare en smule nysgjerrig på om årsaken til at jeg ikke har gått ned noe kan være relatert til fødsel.
forrige gang for 2 år siden NÅR JEG IKKE VAR GRAVID så gikk jeg ned 4 kilo første uken og 3 kilo til andre uken. da veide jeg mindre i start vekt enn det jeg gjør nå.