Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-13, 21:06   #3
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Boller med stevia

Aldri i verden om jeg hadde møtt opp med sukkerfrie boller når du har fått i oppgave å bake vanlige boller. Folk forventer at det er sukker i de, ikke alle er like positive til søtstoff av alle mulig slag( noen er som meg veldig striks på det). Og nei, boller med kun stevia som søtstoff vil absolutt ikke smake som vanlig hveteboller.
Mesteparten av karbene i boller kommer vel uansett fra melet og ikke sukkeret, da det gjerne ikke er så mye sukker i boller i mengde kontra mengde hvetemel.
Men om du har avklart med de som gav deg oppgaven og bollene merkes uten sukker/evt med stevia, så er det vel helt OK.
Vet jeg hadde blitt lei meg om jeg kjøpte bolle til ungen min og den ikke ville ha den pga bismaken av stevia, ikke noe gøy for ungen. Så de må i allefall merkes slik at folk vet hva de kjøper.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat