Sv: Ny nettdiskusjon med vektklubb/VG idag kl. 15.00: er lettprodukter sunne?
VG kjører en beinhard linje, de publiserer bare spørsmål som stiller deres egen vektklubb i et godt lys. Jeg forstår ikke at deres ellers vettuge eksperter lar seg bruke i så måte.
Jeg har spurt hvor mye ekspertene tjener på bijobben i vektklubben, men får selvfølgelig ikke svar. De legger ut enkelte spørsmål om lavkarbo og advarer mot slike opplegg etc. Jeg tror ikke det er verdt å bruke tid på og noen diskusjon blir det aldri tale om når de velger spørsmålene de ønsker å svare på.
Da er 17.20 på kanal 24 mye mere interessant med mulighet for åpen og usensurert diskusjon.
VG har siden nyttår skrevet feilaktige/ meget ensidige artikler SOM ALENE FREMHEVER DEN FANTASTISKE VG-SLANKEKLUBB og forteller skrekkhistorier om alle andre kurer.
VG har med denne ukritiske journalistikk fraskrevet seg retten til å kalle seg en seriøs avis når det gjelder debatten om hvordan fedmeepidemien skal bekjempes og enhver saklig vurdering av forskjellige slankeopplegg.
Det er kanskje best å boykotte VG og heller prøve å komme til orde i de medier som ennå ikke har bundet seg til en enkelt retning innen slanking.
Vennlig Hilsen
Torkil
|