Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-13, 07:58   #4
mettings
Juniormedlem

mettings sin avatar

Medlem siden: May 2013
mettings er på en erverdig vei

Sv: Litt spørsmål fra en fersking som prøver seg på ketolyse

tror jeg hadde lagt til noe mer grønt muligens på frokost å lunsj.. uten grønnsaker går man ikke ned men det er meg da, er jo individuelt

Noen spørsmål;
Kan man spise natreen/sukrin eller andre kunstige søtningsmiddel i ketose? jeg bruker lite sånn,men har brukt splenda.
Hva med mandelmel, johannesbrødkjernemel el.l , om man skulle ønske seg pizza, pannekaker, vafler o.l? Har prøvd å google, men finner ikke noen konkrete svar. du kan bruke det på ketolyse
Skal man helst avstå fra grønnsaker som tomat, paprika, løk, purre osv under ketolyse, eller kan man spise litt? jeg spiser paprika uten masse hemninger. men begrenser tomat å løk og purreløk..
Hvor mye karbohydrater er "max" pr 100 g som bør være i en matvare? jeg har en regel på max 5 pr 100 g på det jeg spiser..
Hva med f.eks fettrike greier som pesto? Der er det 5 g KH pr 100 g vare. Er det for mye til at man bør spise det?spiser du 100 gram pesto får du i deg 5 karber da.. så lenge det ikke er sukker i den høres da det greit ut.
nå er jeg ingen ekspert så andre kan si noe annet
Vaniljeessens som søtning i f.eks CC , er det "lov"? prøv fun light for smak, vet ikke om det går ann å bruke essens..
Kan man spise alt av krydder, f.eks kvernet hvitløk, paprika osv? tja.. skal jo ha lite salt da, men ellers tror jeg rene krydder er greit.. bruker ikke blandete krydder for dem er det ofte sukker i..

Sist redigert av mettings : 15-05-13 kl 08:06.
mettings er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat