Sv: Bildetråden 30+
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Jeg har hatt spiseforstyrrelser så lenge jeg kan huske, og trodd det var årsaken til vektproblemene mine blandt annet. Og jeg vet bedre enn noen at det man spiser når man er stressa, fysisk eller psykisk legger man på seg. Enten det er liten eller stor mengde.
Men etter at symptomene ble satt i system, igjen fant mer riktige måter å agere overfor dem på har jeg funnet ut at spiseforstyrrelsene var en følge av de, ikke motsatt.
Dere må gjerne fortsette å tro det kun er (over)spisingen som er årsaken, men samme hva så er det kjemien i organismen som bestemmer. Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor dere vil tråkke dere selv ned slik?
Jeg syns ikke det er tråkking på seg selv. For å kunne gjøre noe med problemet så må man finne ut hvor problemet ligger og ta tak. Og ligger problemet i hodet så må man gjøre noe med hodet. Og psykiske problemer er ofte bare psykiske problemer og har ikke rot i det fysiske. Psykiske problemer kan av og til kan hjelpes med medisiner men krever alltid stor innsikt og jobbing med meg selv og sine problemer med eller uten profesjonell hjelp.
|