Vis enkelt innlegg
Gammel 17-05-13, 21:51   #1130
charliiie
Medlem

charliiie sin avatar

Medlem siden: May 2013
Hvor: Oslo
Alder: 41
charliiie er på en erverdig vei

Sv: Bildetråden 30+

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Nå har jeg altså slanket meg i tre og et halvt år. Har vaket mellom 99 og 90 kilo i laaaaaaaaaaaang tid nå, men nå har jeg tenkt til å gå videre nedover.

Det er lett å glemme litt hva man faktisk har fått til, når det tar så himla lang tid. Men livet skjer imellomtiden og da er det ikke alltid like lett å holde fokus. I hvert fall ikke når man er en overspiser uten sidestykke. Jeg takler alt av mentalt stress med å spise, spise og trøkke innpå med hva som helst sukkerholdig. Det er veldig mye fokus på det å bli overvektig på grunn av fysiske plager her inne. Min kropp har vært overraskende frisk, uansett vekt. Jeg ble ikke overvektig på grunn av sykdom eller av feil mat og det er ikke noe sånt som gjør at jeg holder meg overvektig. Klarer man glatt å trykke innpå 4000 kalorier om dagen, bare man er sliten nok på innsiden, så er det fullt mulig å bli overvektig uten andre fysiske grunner. Jeg sier IKKE med det at andre her inne har blitt overvektige på den måten, men søker litt aksept for at det er det som har skjedd med meg.

Anyways. første bilde 116 kg og andre bilde fra i dag. Ca 90 kilo.

Vedlegg 11350

Har ikke vekt, men føler det på meg.

Så søt du er, Nellie! Du har gjort en kjempejobb, masse lykke til videre.

Og en kommentar til debatten som går her: jeg har blitt tjukk av samme grunn som nellie og senorita, jeg har spist altfor mye. Årsakene til at jeg spiser for mye er psykiske, jeg har opparbeida meg særdeles destruktive mønstre som blant annet innebærer at jeg spiser i meg følelsene mine sammen med en diger sjokoladeplate eller to i stedet for å kjenne på de. Jeg er i utgangspunktet en person med sterke og store følelser så det har vært mye å spise i seg opp igjennom årene.

Det faktum at jeg nå, ved å endre og kontrollere matinnaket mitt, går ned i vekt, underbygger mer enn godt nok for meg at jeg faktisk har rett. Hadde det vært noe fysiske skavanker som var årsaken til min fedme, hadde ikke den typen endring som jeg har gjort fungert i samme grad. Andre kan mene akkurat det de vil, men noen av oss er faktisk helt fysisk friske, vi har bare av ulike årsaker spist mye mer enn vi har forbrent. Og jeg synes ikke det er skammelig eller selvbebreidende å si og mene det. En spade er en spade.

charliiie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Slappis Svar med sitat