Vis enkelt innlegg
Gammel 20-05-13, 12:45   #4
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Hvor mye salt bør vi egentlig få i oss?

Det har jeg fra flere tråder jeg fant her på forumet da jeg søkte etter tråder om salt, hvor det virket som det var en grei enighet om at salt bør begrenses på ketolyse. Anbefalingene, inkl. de fra Torkil selv, var å kun bruke seltin, og i små mengder.

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Det er ugunstig å spise for mye salt. Man bør dessuten heller velge seltin (natriumklorid og kaliumklorid) enn vanlig bordsalt (kun natriumklorid)
Det er ikke mye salt man trenger hver dag, det meste finnes i maten allerede. Tilskudd ved sterk svetting eller diarre er 1/2 ts pr dag.
....

Og ja, klart man skal passe på å få i seg nok, MEN hvor mye er egentlig "nok", og hvor mye er "for mye", var det jeg lurte på! Sånn generelt for oss på lavkarbo, ikke kun ift. ketolyse... Ser det er en del uenighet om dette, og at flere nå går ut og påstår at det ikke finnes noe grunnlag for å begrense saltinntaket, så lenge man drikker nok og opprettholder mineralbalansen.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat