Vis enkelt innlegg
Gammel 21-05-13, 21:35   #12
charliiie
Medlem

charliiie sin avatar

Medlem siden: May 2013
Hvor: Oslo
Alder: 41
charliiie er på en erverdig vei

Sv: Melatonin og vektoppgang

(Kanskje litt teit å fortsette tråden siden den egentlig handler om Circadin og vektoppgang, men jeg er så godt i gang at det får gå.)

Jeg har nå tatt Ciracadin de siste fire nettene, og jeg føler at jeg sovner kjappere enn jeg tidligere har gjort, men det kan være tilfeldig. Søvnkvaliteten er jeg litt usikker på, søvnen er kanskje litt mer jevn med færre oppvåkninger, men jeg har allikevel våknet en del ganger, mest pga bråk utenfor. Men, jeg føler jeg sover så himla lenge! Jeg tar pilla mi rundt 22, og legger meg rundt 23, men med tv på eller boka i hånda. Jeg er ganske sikker på at jeg har sovna før/rundt 24 alle nettene. Allikevel har jeg sovet til 9, 10 og 10:30 alle dagene. Det er veldig mange timer søvn innenfor et kort tidsrom. Én ting er å sove ut etter flere dagers mangel på tilstrekkelig søvn, men å sove så lenge flere dager på rad er veldig ulikt meg. Jeg tror neppe årsaken er at jeg trenger søvnen, for jeg føler meg faktisk ganske uthvilt når jeg først våkner, altså er det ikke logisk at jeg påfølgende natt skal trenger å sove ut over de vanlig sju-åtte timene jeg trenger. Er det noen her som har tilsvarende erfaringer? Kan det være en idé å justere dosen? Den eneste muligheten i så fall vil vel være å dele en pille, for jeg tror ikke de finnes i andre doser enn 2 mg. I alle fall ikke i Norge, og jeg skal ikke til utlandet med det første.

Apropos, melatonin står på legemiddellista, men går det an å f.eks. bestille på nett (jeg veit iHerb selger det) hvis jeg har resept fra lege?

charliiie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Slappis Svar med sitat