Vis enkelt innlegg
Gammel 22-05-13, 21:29   #19921
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

for mye løk kan også ødelegge maten for meg. noe som er synd, for det er løk i absolutt ALT! hvorfor må det være løk i alt mulig... og gjerne står det ikke utenpå med mindre man nistirrer på ingredienslista med liten skrift..

Jeg er ellers glad i smakssterk mat, men det med løken kjenner jeg meg godt igjen i, gitt. Det er en vanvittig ubeleilig smak å reagere så negativt på - så jeg har etter flere års innsats jobbet meg frem til et punkt hvor jeg i alle fall tolererer små stekte biter inkorporert i gryteretter og sånt (men IKKE rå løk, eller store biter) - bare for å oppdage at jeg faktisk ikke tåler dusteløken. Ikke allergi altså, men selv små mengder gir meg ganske smertefullt magebesvær resten av dagen. Grr!


(Og poenget var egentlig bare at jeg tror at i mange tilfeller handler "liker ikke" om mer enn bare kresenhet - litt på samme måte som det som ble nevnt oppover i tråden om at det er ganske vanlig å få "dilla" på mat som inneholder næringsstoffer man har underskudd av?)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett