Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig
Takk Ziltoidia og dere andre. Prøvde i ca en uke med bare streng lavkarbo uten tanke på kaloriene men vekta gikk litt opp hver dag. Etter det har jeg nå passet på både karber og kalorier og den fandens vekta bryr seg ikke! Ligger de fleste dagene på 1400-1500 kcal. Har kuttet ut lavkarbo-brødet som du anbefalte og det minker jo kalorier. Blir mettere av protein og fett. Er lei av å veie og måle. Kommer til å fortsette, har nesten ikke noe valg om jeg ikke ønsker å øke vekta ytterligere. Likevel, det er jo ikke ille dette. Spiser meg mett til middag av god, norsk, næringsrik mat. Er sulten litt på formiddagene med "vilje". Da er jeg opptatt med jobbing og andre ting og sulten er lett å bære....smiler. Har masse å være takknemmelig over, hvorfor lar jeg meg bli påvirket av noen få kilo jeg ønsker andre steder? Når jeg tenker sånn, er dette egentlig likegyldig i en større sammenheng! Likevel...
Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.
Det er så subjektivt og varierende at det er til å gå på veggen av. 
Eksempelvis, vil nok mange her skrive under på at karbohydrater ikke metter noe særlig, mens for meg er det enkelte karbohydrater som gjør det (havregrøt f eks). Samtidig blir jeg skrubbsulten så fort jeg har hatt i meg en avokado, selv om mange her opplever stor metthetsfølelse av det.
Du må bare prøve deg fram, r.o. Med de rette matvarene skal ikke 1500kcal være noe problem.
|