Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-13, 09:12   #1388
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Åh. Da kan jeg melde om at det stakkars kiloet jeg gikk av i rent sjokk over ny vekt (+1,2kg!) har holdt seg borte. Til tross for pinsehelg i Villnus og (meget) forsiktig eksperimentering med neddosering av stoffskiftemedisinen. Så jeg velger å være fornøyd. selv om jeg gjerne skulle ha sett at det tok med seg 5-7 til og bare forduftet fra lår og hofter.
Jeg spiser fremdeles primal-ish, lchf-ish, moderat, melkredusert og 100% glutenfritt. Sjokoladen har vært vanskelig å holde seg unna etter hjemkomst. Mest grunnet lite søvn og dårlig søvnkvalitet - jeg har en veldig stygg vane å bruke sjokolade som stimuli når jeg heller skulle funnet senga. Men jeg har bare hatt mindre god, mørk sjokolade singelpakket i små biter hjemme, så det har ikke blitt så galt som det kunne bli.
Ellers har det vært fornuftig, ren mat - grill med masse grønnsaker og diverse (skikkelig mat - alt fra mozarellasalat til røkte griseører ) borte - og ganske mye lavintensiv bevegelse. Dårlig ble jeg først hjemme, med nevnte søken etter stimuli - 2 kopper mokkakakao fra jobbautomaten. Og jeg VET jo godt at jeg ikke tåler så mye tørrmelk.
Så egentlig er det bare å fortsette sånn, inklusive jobbe litt med søvnen. Kanskje akseptere å bidra med litt melatonin noen dager for å hjelpe rytmen mer på plass. Kjenner jo at i dag så er jeg rett så pigg - etter å ha vært et vrak i går. Fikk min første hele natts søvn siden vi kom hjem... etter at jeg krøp til korset og tok litt melatonin.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat