Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-13, 12:13   #16
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Melatonin og vektoppgang

Opprinnelig lagt inn av charliiie, her.

Men, jeg føler jeg sover så himla lenge! Jeg tar pilla mi rundt 22, og legger meg rundt 23, men med tv på eller boka i hånda. Jeg er ganske sikker på at jeg har sovna før/rundt 24 alle nettene. Allikevel har jeg sovet til 9, 10 og 10:30 alle dagene. Det er veldig mange timer søvn innenfor et kort tidsrom. Én ting er å sove ut etter flere dagers mangel på tilstrekkelig søvn, men å sove så lenge flere dager på rad er veldig ulikt meg. Jeg tror neppe årsaken er at jeg trenger søvnen, for jeg føler meg faktisk ganske uthvilt når jeg først våkner, altså er det ikke logisk at jeg påfølgende natt skal trenger å sove ut over de vanlig sju-åtte timene jeg trenger. Er det noen her som har tilsvarende erfaringer?

Jeg kan fint sove så lenge jeg. Men så er jeg blitt nøye på å stå opp og legge meg til ca samme tid hver dag nå. Setter på vekkeklokka så jeg ikke sover så lenge, fordi jeg vet at det strengt tatt ikke er nødvendig for meg. Det krever litt innsatsvilje, men det går!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat