Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-13, 15:30   #19
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Sv: Melatonin og vektoppgang

Takk for alle svar

Jeg snakket med legen, og han foreslo at jeg byttet over til en annen type tabletter med melatonin pga vektøkningen. Jeg har nå gått over til en "Sublingual melatonin". (Den måtte det søkes fritak for fordi den ikke hadde markedsføringslisens (?), men det ordnet apoteket. Tok to uker tror jeg) Styrken er på 1 mg og dette er en tablett som skal legges under tungen. Deler den i 4 nå, så da er det bare 0,25 ,g pr kveld. Det hjelper meg nok til å få sove slik som Rin skriver. Er 60 tabletter i en pakke, og da delt på fire vil en pakke vare ganske lenge og ikke bli så dyrt. Jeg gikk ikke noe ned i vekt ved å endre til denne, men tror ikke vektøkningen fortsatte.

Jeg har denne uken begynt med induksjon igjen, Atkins fase 1. Det har ført til at jeg allerede har gått ned 2 kg denne uken. Så da er jeg 3 kg over der jeg ønsker å være. (og 2 kg over det jeg var før jeg begynte på melatonin). Sikkert mest vann som slipper, men jeg er kjempefornøyd med nedgangen!

__________________


Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat