Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-13, 22:08   #2
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Når man ikke selv kan lage mat

Tenker du å gi assistenten noen enkle middagsoppskrifter som er godt egnet for mikro-oppvarming? Det finnes mange gode lavkarboalternativer - gryteretter/chilier, gratenger, frittataer/ovnsomeletter, supper, stuinger/lapskauser, osv. (Jeg er kronisk syk selv, og lager som regel mat i store porsjoner som jeg spiser av i mange dager.)

Det er også greit å lage lavkarbo-knekkebrød. Andre veldig simple måltid kan være for eksempel rå grønnsaker med nøttesmør som dipp, en halv avocado med majones eller reker eller hva enn man liker, fet yoghurt med frø/nøtter, ost og skinke rullet sammen, "tapasmat" som feks oliven, røkt fisk, en boks makrell i tomat, tunfisk og majones rørt sammen, bær med fløte... og mere til. Jeg lover at det går an å leve lavkarbo uten å bruke mye tid på å lage mat; hvis ikke hadde ikke jeg fått det til heller.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat