Vis enkelt innlegg
Gammel 28-05-13, 09:00   #5
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Erfaring med periodisk faste?

Opprinnelig lagt inn av maeve, her.

Jeg spiser vanligvis i 19-20 tida, og så frokost rundt kl 08. Bestemte meg for å prøve, så ingen frokost enda Spiste i går ca 19.30.
Har kun med én matpakke på jobb, så får vi se hvor lang tid det går før jeg kaster meg over den

Men 14 timer faste, jeg trodde det "måtte" være lenger? Tenkte å prøve å vente til rundt 12 (lunsjtid her på jobb), og ha siste måltid rundt 19-20 som vanlig. Om det er noe særlig lurt aner jeg ikke

Nå har jeg ikke kildene for hånden, men jeg har lest at for kvinner er det gjerne greit å ha et ti timer langt spisevindu - altså fjorten timer faste. (Eller kortere spisevindu, om man har det bedre sånn - men her er det også en individuell tilpasning.)

Jeg er en sånn helt naturlig født PF'er som foretrekker to måltider daglig innen et temmelig kort tidsrom - lider ingen nød. Iblant - ganske sjelden - føler jeg behov for mat om morgenen eller kvelden også, og da spiser jeg uten å mukke. (Ofte handler det om at jeg rett og slett ikke har fått i meg nok salt - da blir jeg fysen på kveldstid...!)

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat