Vis enkelt innlegg
Gammel 28-05-13, 10:36   #18
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Brødutfordringen!

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Igårkveld prøvde jeg - veldig spontant - en oppskrift med KOKT POTET Ble for høyt på kh, da - 27 g pr. rundstykke - men kanskje det går an å bytte halvparten av jyttemelet med f.eks. mandelmel?

Originaloppskriften: http://rundtnullen.blogspot.no/2012/...fritt-brd.html
Jeg droppet solsikke/linfrø/sesam - og glemte salt

De ble veldig saftige og gode, men ganske kompakte - og for høye på kh. Jeg tenker at kanskje mandelmel og bakepulver er ingredienser jeg kan dytte inn i denne oppskriften? Evt. et egg til?

Det er mye potensiale i brødgreier basert på rotmos! (Pannebrødene jeg lager, for eksempel!) Jeg tenker at for å gjøre næringsinnholdet litt snillere så kan du jo prøve å bytte ut potetmos med søtpotetmos, kålrotmos, eller annet? Nepe burde være ganske smaksnøytralt. Et egg, evt et par eggehviter, burde vel hjelpe på kompaktheten.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat