Vis enkelt innlegg
Gammel 28-05-13, 15:40   #25
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Brødutfordringen!

Varedeklarasjoner skal oppgis etter mengde (vekt) i forhold til det ferdige produktet så den skal kunne leses sånn:
havrekli>>egg>>havremel>>salt>>gjær
Vann er vel unntatt fra deklarasjon og det samme gjelder for en del ting som det er lavere mengde av enn en bestemt grenseverdi (husker ikke hva den er). Videre SKAL allergener oppgis, også om de er lavere enn grenseverdien, mener jeg...

Edit: når det gjelder glutenfritt mel OGSÅ fritt for hvetestivelse så slår jeg et slag for gul finax (i "melkekartonger"...). Den er like full av stivelse som de andre, men det er iallfall ikke hvetestivelse (hvor idiotisk er det ikke å tillate hvetestivelse i glutenfri produkter sånn helt generelt? Veldig sensitive cøliakere tåler ikke dette... og som en som ikke tåler hvete og ikke vet hva den gjør med kroppen min før symptomene er så sterke at jeg merker det selv, så er jeg mildest talt forbannet på dette.)