Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-13, 15:02   #2
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vonde og tette ører og bihuler

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Hei dere smarte og erfarne mennesker!

Da har jeg et medisinsk problem jeg har gått rundt med en stund. Har hatt vonde bihuler i snart 2 år. Det som gjør at det har vært vanskelig er at det ikke er noen akutt smerte her. Det er mer dunkel smerte og så er det vondt i kjeven. Jeg trodde lenge det egentlig var tannrelatert og har også tatt en rotfylling som sannsynligvis ikke hadde vært nødvendig... Etter at jeg kom til en ny tannlege i høsten 2011 så fikk jeg antibiotika (penicilin) og smertene ble mye bedre med en gang. Etter dette og to omganger til med påpasselig kontroll av både tannlege og spesialist for tannkjøtt har vi konkludert at det mest sannsynlig er bihuler.

Så meldte et nytt problem seg og det var at jeg hørte veldig dårlig. Spesielt etter at jeg begynte å jobbe som dørvakt og har sambandsproppen i det ene øret blir det tydelig hvor dårlig jeg hører. Trodde kanskje jeg trengte en ørerens og tok en tur til legen. Han påviste en betennelse i venstre øre. Siden den var på vei tilbake mente han at det ikke var nødvendig å medisinere den. Jeg fikk nasonex sprey som skulle hjelpe til å holde nese- og bihulekanalene frie.

Nå (over en måned senere) og ørene føles like tette ut. Smertene kommer og går. Det er absolutt verre på den venstre siden, men det høyre øret er også småtett. Har bestilt time hos lege igjen og lurer på om dere har noen råd og tips til den tid og også om hva jeg skal spørre etter? Problemet er at jeg ikke vil overdrive og er så usikker. Smertene er ikke kraftige eller akutte men dunkle og irriterende. Og så er det dette med hørselen...

Iallfall ikke bagatelliser det. Det er individuelt hvor mye smerte vi føler, og langvarig lavnivå ørebetennelse kan redusere hørselen permanent. Du bør også fortelle at du ble bedre på antibiotika, men at det har returnert, sånn at legen kan ta det med i sin vurdering, tenker jeg?