Vis enkelt innlegg
Gammel 02-06-13, 00:32   #40
r.o
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
r.o er ny på veien

Sv: Lavkarbo og lavkalori samtidig

I følge av diett.no har jeg kaloribehov på 1444 uten noe trening og mellom 1655 og 1865 med mitt normale treningsmønster. Trener normalt 3- 4 ganger/uke. Liker ikke styrketrening men løper gjerne 4-8 km før apparatene på 15-20 min. Vektnedgangen har løsnet nå og jeg går ned 0.5 kg /uka (3.5 kg siden 22.04) og det er bra med den vekta jeg har. Par kilo til og jeg er fornøyd. Lavkarbo er en livstil for meg. Likevel må jeg huske på at jeg kan ikke spise like mye som før lenger. Synes det er bra at jeg har fått kontroll snart på de kiloene som kom etter røykeslutten. Stolt av begge deler! (smiler stort).

Opprinnelig lagt inn av kaffedamen, her.

Vi må nok akseptere at fysikken forandrer seg med alderen, men man kan selvfølgelig sette seg realistiske mål og jobbe for det allikevel.

Jeg regnet ut kcal-behovet ditt ved hvile, og det er på 1285 kcal. Hvis du ligger på 1400 og trener som du gjør skal det gå rette veien, men det tar tid. Legg inn 2-3 dager i uka med relativt tung styrketrening, så får du drahjelp på forbrenninga med større muskelmasse. Styrketrening gir ellers andre helsemessige fordeler som er viktige jo eldre vi blir, blant annet et sterkere skjelett og å forebygge skader og belastninger (gitt at man gjør øvelsene riktig selvsagt).

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat