Vis enkelt innlegg
Gammel 02-06-13, 07:22   #20039
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Kan blåbær farge avføringen lys rød? Poden har diare på andre dagen og har lyse røde flekker i avføringen som ser ut som blod. Konsistensen har også blitt litt slimete. Han drakk blåbærsaft i går, så jeg tenkte det kunne være det, men google sier at den kan bli mørk og nærmest svart, men ikke noe om rødt. Han har ikke spist noe annet. Ellers virker han å være i grei form med litt feber, og har såvidt begynt å spise igjen as we speak (har hatt både veldig høy feber og feberkrampe natt til i går), men denne diareen blir altså bare verre. Men så lenge allmenntilstanden er grei er det vel ikke noe å springe ned legevakten for?

Blåbærsaft kan gi rar farge på avføringen, ja! Blod i avføring er sjelden lyse rødt, mer svart eller mørk, mørkrødt.

Så lenge feberen er på vei ned og han spiser og drikker, trenger du ikke løpe til legevekten, nei!
Putt litt salt i blåbærsaften hans, en liten klype bare, og gi han mage-snill-mat i dag, du. Og følg med på allmenntilstanden, selvfølgelig!
Har han fortsatt diare i morgen, kan du ta en telefon til fastlegen og høre hva de syns der. Han er jo ikke så liten, men liten nok til å bli ganske påvirket av langvarig diare!
God bedring!