Sv: Mai-startere
Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.
Hei! Husk at jo mer og tyngre du trener, desto mer økes dannelse av muskelfibre og musklene blir større - og vi vet jo alle at muskler veier mer enn fett. Hvis du måler med målebånd vil den vise mer korrekt nedgang enn selve vekten nå pga. den balansen i forbrenning som kroppen er igjennom nå. Torkil anbefaler å vente en stund med trening, bare til opplysning. 
Det kan så meget vel være den youghurten som også er med på å krøllle ting til. Glukosen legger seg rett i lagrene, slik at når kroppen vil alltid prioritere "glukoseforbrenning" før det begynner jobbe på fettet. Og karbohydrater samler vann også, rent kjemisk sett består jo ett glukosemolekyl av fem deler hydrogen (væske), så det kan jo også være en forklaring. Mest sannsynlig den partypooper'n du påfører kroppen nå Hvis jeg ikke husker heeelt feil, så inneholder youghurt naturell rundt 10 gram karb per 100 gram? Korriger meg gjerne Da kan du tenke deg hvor mye vann du samler også 50 gram tyrkisk youghurt med knuste, frosne bringebær eller jordbær sammen med litt splenda/sukring i en stavmikser f.eks er helt ok for å dempe det verste sukkersuget. Men jo mer man kutter luregodterier og søte faktorer i kosten, jo mindre blir suget etter hvert. Nå som jeg er i startfasen har jeg kjøpt sprayboksen fra Tine "Kremtopp" og dæsjer innpå i nøden - tro meg, det dreper enhver lyst på noe søtt etterpå 
Takk for svar! Det er hjemmelaget yoghurt jeg spiser, søtet med stevia, så den inneholder vel karbo som H-melk, så det er ikke fullt så ille, men skal forsøke å kutte ned. Blir lett kvalm av fett, så sprayfløte er definitivt ikke noe for meg. En ts peanøttsmør får gjøre nytten.
|