Proteinbehov - og inntak
Nå blir det jammen en ny tråd på grunnlag av menyen din i dag nå, MHM! Dette er morsom læring!!!
Opprinnelig lagt inn av MHM
...
Opprinnelig lagt inn av MHM
jeg kunne jo ikke dy meg enn at jeg måtte regne ut proteininntaket mitt i dag. Jeg endte opp på 150 gram i dag også, samme som i går. Det KAN da ikke være for lite?...
Jeg har jo spurt deg tidligere om hvordan det er med inntak av protein, hvor mye kroppen klarer å nyttiggjøre seg og hvor lang tid det tar før kroppen er klar for ny dose proteiner – husker du det?
Jeg vet jo ikke når frokosten din ble inntatt, men har en mistanke… .... om at frokost, 90 minutters skogstur, proteindrikk og lunsj på cafe kom ganske tett på hverandre… . Kan det ha noe å si tror du? Kan det være at det har kommet en forholdsvis ”stor” mengde protein på kort tid her – som kroppen da ikke klarer å nyttiggjøre seg (til muskelbygging altså)? Eller?
Nå mener jeg selvfølgelig å henge ut deg på noen måte, men journalen din ble da eksempel denne gangen. Jeg tenker og lurer mye på dette med protein-inntak osv. for tiden, og syns det er så utrolig spennende.
DERFOR denne tråden.
Men nå er det deres tur - syns i vei!!
Fedonisten