Re: Nybegynner med mange spørsmål
Det som fungerte best for meg da jeg nå dreiv med slik panikkslanking, var noe ala Ketolyse, med en næringsfordeling på ca. 20 g karbo, 50-60 g protein, og 80-100 g fett. Da vil kroppen slippe mye vann også, pga. at karbohydrater binder vann i kroppen. Så vær obs på at du VIL gå litt opp i vekt igjen når du begynner å spise mer karbohydrater, ikke få panikk og tro at du legger på deg igjen, dette er altså bare vann! Men vann har jo også vekt og volum, så når det er snakk om å gå ned så og så mye i VEKT, på kort tid, vil en slik diett gjerne være effektiv. Så må jeg bare understreke at når du begynner med styrketrening bør du gjerne spise en del mer protein og karbohydrater enn dette, men over 3 uker vil et slikt opplegg være helt OK, så lenge du ikke lar slankepanikken gå helt over stokk og stein såklart.
South Beach er også en fin diett, men denne har en del mer karbohydrat enn mange andre lavkarbodietter. Etter disse 3 ukene vil det nok fungere fint for deg å holde vekta med South Beach + et godt treningsopplegg. Fiber får du fra grønnsaker! Blomkål og brokkoli f.eks., er veldig gode kilder til fiber og metter godt.
|