Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-13, 11:18   #6
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke er så store: Fungerer lavkarbo?

Jeg har bare noen få kilo igjen, går veeeeldig sakte ned i vekt nå men så lenge det går ned er det helt greit.

Jeg har prøvd meg på ulike former for lavkarbo fra det mest ekstreme (Skaldeman med 0 kh) til moderat lavkarbo. Har funnet ut at ketogen lavkarbo med ca 50-60 g kh er det som fungerer best for min kropp.

Nå som jeg har bare noen kilo igjen må jeg være mer nøye med hvor mye jeg får i meg, altså tenke litt kalorier i tillegg. Jeg har ikek den der innebygde mekanismen i kroppen som forteller meg at det er nok (blir passe mett) så jeg kan fort overspise. Er derfor påpasselig med å lage porsjoner som ikke er for store slik at jeg ikke kan spise for mye uten å lage mer mat. Dvs at jeg tenker mer porsjonskontroll (som har kommet med erfaring) enn å direkte telle kalorier hver dag. Jeg vet nå hva som fungerer og ikke fungerer for å holde meg mett og jeg bruker nok ikke så mye fett i maten som jeg gjorde før, men velger naturlig fete matvarer med maaaaasse grønnsaker til. I tillegg er det viktig for meg å trene, går ikke noe særlig ned i vekt uten å trene nå om dagen.

Så for meg er altså lavkarbo med porsjonkontroll og trening nøkkelen til å få av de siste kiloene.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat