Vis enkelt innlegg
Gammel 22-06-13, 12:55   #4
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Knekkebrød med 2 gram KH

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Da kan jeg komme med en tilleggsopplysning om at disse knekkebrødene (sigdal helsprøtt knekkebrød) har ca 5 gram KH per knekkebrød. Jeg bruker å spise et av disse innimellom og syns de er kjempegode, særlig med egg, røkelaks og majo - eller med cottage cheese og sukkerfritt syltetøy. Men noe mer enn ett slikt knekkebrød en gang i blant er det nok ikke rom for i et ketogent kosthold/på ketolysekuren.

Hei
Jeg tror du tar feil?
Dette er svaret jeg fikk da jeg skrev til Sigdal Knekkebrød:
Dette stemmer dessverre ikke, våre knekkebrød inneholder rundt 30 g karbohydrater pr 100 g. 2 gram må i tilfelle referere til ”hvorav sukkerarter”.
Og det stemmer med pakkene jeg så i Meny.

Hvorav sukker er en måte å lure folk på i varedeklarasjoner. Det står karbohydrat 30 gram - hvorav sukker 2 gram. Da er 30 gram totalinnholdet av karbohydrat som opptas i kroppen og det vi skal regne med. At 2 av de 30 gram er tilsatt sukker er bare en forvirrende tillegsopplysning som gjør at noen "går i vannet"

Forresten fatter jeg ikke at de ser seg nødt til å tilsette sukker i knekkebrød.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat