Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-06, 13:46   #16
HildePåSlankern
Medlem

Medlem siden: Jan 2006
Alder: 59
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Da har jeg lest ferdig boka di, Sten Sture

Jeg tror det er fysiske forskjeller mellom kvinner og menn også, i måten man går ned i vekt. Det har vært snakk om steinaldermennesket og hva homo sapiens, cro magnon, home erectus etc. har spist gjennom hundretusener av år. I den forbindelse må man huske på at kvinnens kropp er bygd annerledes enn mannens kropp. En kvinne er bygd for å føde barn (enten hun gjør det eller ei), og det er ikke mannen. Hvilke utslag gjorde og gjør dette for kvinnens evne til å forbrenne fett, nyttiggjøre seg det hun spiser etc.? For kvinnens kropp må virke for å kunne ta hensyn til et barn, ellers overlever ikke arten.

En teori jeg har hørt er at PCOS kan være en måte for arten å sikre sin overlevelse i tider med sult. Arten trenger kvinner som ikke går så lett ned i vekt ved sulteperioder, og i slike perioder er kvinner med PCOS MER fertile enn kvinner uten PCOS.

Albertine: Jan og Sten Sture er avhengig av konstruktiv kritikk fra blant annet deg, ellers er det vanskelig å forbedre seg! Dette gjelder jo for oss alle.

Vennlig hilsen

Hilde

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat