Sv: Julistartere 2013?
Jeg vil gjerne også være med.
Det er vel mange år siden jeg var direkte tynn. Har ligget i overkant av 70 kilo med mine 1.70 i mange år. Da jeg sluttet å røyke for 16 mnd siden etter 30 år som storrøyker "hoppet" vekta til 85.
Jeg er 45 år og har tidligere hatt en rimelig høy forbrenning. Det å gå ned en 3-5 kilo har aldri vært noe stort problem. Kutta ut søtsaker og brus for en persiode og så forsvant kiloene. I dag er situasjonen en helt annen . Om det er alderen min kombinert med røykeslutten vet jeg ikke, men forbrenningen er slett ikke slik den var før om årene. Jeg kan følge Grete Roede kosthold i noen uker og ja, jeg går ned, men grammene snegler seg nedover. Og det har jeg verken ork eller tålmodighet til. Har gått litt ned de siste par mnd så startvekta er 81,5 kg.
Jeg trimmer i den forstand at jeg har to store hunder jeg går med hver dag på tur. I løpet av ei uke så får jeg noen timers gange på fjellet.
Den siste uka har jeg holdt meg mer eller mindre helt borte fra karbohydrater. Har ikke sjekket med sticks, men tror jeg er på vei inn i ketose. Merker det på lukta av urinen.
Om ei uke reiser vi til Hellas og det gruer jeg litt til. Gode tips til hva jeg kan gjøre for å holde meg til lavkarbo da? Tenker at jeg ikke trenger å være i ketose. Skal kose meg litt på ferie, men å holde meg til lavkarbo bør jeg få til. Hoppe over chips, ris, loff osv.
Startvekt 29 juni: 81,5
Har ikke noen delmål, men vil gjerne ned til 69 kg før jul.
|