Vis enkelt innlegg
Gammel 03-07-13, 21:11   #9
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Enda et innlegg om metthet/sult og kaloribehov...

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Jeg merker veldig fort forskjell på volumbehovet etter fx noen dager sykdom, så det stemmer nok at man til en viss grad venner seg til det.
Men så fort jeg er frisk igjen kommer problemet tilbake.

Eksempel:
Jeg blir syk og spiser lite eller ingenting 2-3 dager. Da trekker magesekken min seg ganske fort sammen og tilpasser seg små matmengder.
Så blir jeg frisk igjen og matlysten kommer tilbake. Da blir magen full lenge før jeg faktisk er det jeg kaller "mett". Jeg stopper allikevel å spise lenge før jeg den mengden jeg før ville ha spist, men blir også mye fortere sulten igjen, og spiser derfor oftere enn før, kanskje dobbelt så ofte, og etter en stund er jeg oppe i store porsjoner igjen, men få måltider.

Det er riktig at jeg normalt spiser ganske strikt lavkarbo. Jeg har hatt en periode nå i eksamensrushet der jeg ikke klarte det og la på meg 5 kg på 2 mnd. men nå prøver jeg virkelig å ta det inn igjen.

Så ikke spis kokte grønnsaker, spis råe og la skrotten fikse utvanninga.
Spis proteiner slik at kroppen trenger tid på å fordøye.