Sv: Trenger jeg/noen vits å være i ketose for meg?
Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.
Hvorfor vil du tvinge kroppen din ned fra en helt normal og helseriktig vekt til en vekt som er undervektig og kan være usunn? Du er 22 år og en kvinne som skal ha former og fasong, du er ikke en syltynn formløs 12-åring lenger. Ta hensyn til kroppen din - du skal ha den resten av livet!
Takk for omtanken Men jeg vil ned fordi jeg er i min beste alder, og har lyst å se best mulig ut nå mens jeg er "på topp". Senere kan jeg fint godta å ligge på en litt høyere vekt og heller tenke mer helse enn utseende, men inntil videre har jeg nå engang et mål om å klare å oppnå min versjon av drømmekroppen. På 60 kg får jeg en BMI på 19, det er ikke undervektig og vil ikke føre til at jeg ser ut som en formløs 12-åring... Og skjønner heller ikke hvorfor det skulle være usunt, når jeg baserer kostholdet mitt på utelukkende sunne og varierte næringsmidler.
Dessuten er det ikke slik at 60 kg (eller 58 som jeg har i tickeren) er et mål satt i stein, er jeg fornøyd før det så fortsetter jeg så klart ikke. Fettfordelingen på kroppen min er veldig jevn, det er ikke sånn at jeg feks bare samler fett på ett spesielt område og dermed må kjempelangt ned for å bli fornøyd med dette området. Så det er ingen fare for at jeg kommer til å tyne kroppen min forbi en sunn vekt, sånn som feks dem som lagrer mye fett på lårene og ikke ser at de bør stoppe vektnedgangen når de er helt beinete på overkroppen fordi lårene fortsatt har litt å ta i.
Noen som kan svare på spørsmålet i første innlegg? 

|