Tråd: Magnesium
Vis enkelt innlegg
Gammel 08-07-13, 00:23   #9
Butterfly83
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2012
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Magnesium

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Ja. Se her:
“Never take magnesium oxide, magnesium hydroxide, magnesium glutamate or magnesium aspartate, because they are either ineffective or neurotoxic. Magnesium glutamate and magnesium aspartate (which converts to glutamate in the liver) are commonly available magnesium compounds sold as dietary supplements. They should be considered as neurotoxic to depressives, and perhaps all people, and should not be used during treatment of depression, anxiety or similar hyperemotional disorders. Food and drink products containing monosodium glutamate and aspartame (aspartate) should never be used by depressives.” By Dr George Eby from an article entitled: "Treatment of Depression with magnesium and other natural agents - 222 references)".

Det som er lett å få tak i og som er ok er citrat og glycinate. Kjøp evnt på iherb.com om du ikke finner noe i Norge. Orotate gir bra opptak men mistenkes for å være kreftfremkallende. Jeg bruker en som er bra og ganske rimelig, nemlig denne:http://www.iherb.com/Carlson-Labs-Ch...-Tablets/10928

Takk for svar! Hadde akkurat lest meg frem til citrat før jeg leste svaret ditt, så jeg bestilte citrat fra NowFoods på Bigvits.com. Kanskje jeg prøver ut den du linker til neste gang

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat