Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av charliiie, her.
Noen her som har erfaringer med tursekker? Jeg har tenkt til å kjøpe meg en tursekk til dagsturer/én overnatting i første omgang, antagelig på 40-45 liter tror jeg. Jeg var og titta på noen i dag, men jeg prøvde ingen. Jeg er så redd for at hoftebeltet skal være for kort! Jeg har jo ekstra polstring rundt magen liksom. Er det noen som veit hvor lange disse pleier å være? Varierer det veldig fra merke til merke? Varierer det mellom herre- og damevarianter?
Det aller viktigste med en tursekk er at den sitter godt på ryggen din, og eneste måten å finne ut det, er å prøve den med noe oppi slik at du får litt tyngde i den. Vi har forskjellige kropper, så en sekk som er god for en, kan være ubehagelig for en annen. Jeg liker også at en sekk har litt lommer til å ha forskjellige småting i, men det er helt klart underordnet god passform.
Hoftebeltet har faktisk vært ganske langt på de tursekkene jeg har vært borti. Noen få sekker jeg har vært borti har hatt kort hoftebelte, men det har ikke vært ordentlig tursekker. Uansett så er det jo bare å sjekke når du må prøve sekken likevel.
Lykke til med jakten!
|