Tråd: Iset
Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-06, 18:58   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Iset

Du må ikke tenke vekt her:

1 ts Natreen veier 0.5 gram og har 0.4 gram karber. Og er like søtt som 1 ts sukker som veier 5 gram !!

Du bruker så lite for å få samme søte virkning.

1 dl Natreen veier 10 gram og har 4 gram karber.
1 dl sukker veier 100 gram .....

Bare for å sette det litt i perspektiv. 100 gram Natreen er samme søtmengde som 1 kg sukker......

Flytende Natreen har 0.9 karber (eller no sånt) pr 100 ml. De er ikke pliktig til å oppgi det når det er under 1. Men det er allikevel så lite at det ikke spiller noen rolle. Jeg syns den flytende er vanskelig å dosere...... Oooops der ble det for søtt gitt !! Bruker så lite av søtstoff uansett jeg. Har blitt avvent tror jeg - kanksje det er derfor .....

Stevia kjenner jeg ikke til..

Og Iset, du blander nok litt. Sukkeralkoholer har ikke noe med dette å gjøre

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat