Vis enkelt innlegg
Gammel 16-07-13, 14:16   #20675
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

En venninne av meg sa opp jobben sin som bartender for en liten tid tilbake. Ikke mange ukene etterpå fant hun ut at hun var gravid, og hadde kanskje vært det en ukes tid da hun leverte oppsigelsen. Hun har nå fullstendig avsluttet arbeidsforholdet med en måneds oppsigelse. Hun er vel nå ca åtte uker på vei.
Nå har hun blitt kjempedårlig! Så dårlig at hun ikke er i stand til å ta seg ny jobb. Hun har fått antatt en bok, men den vil hun ikke bli forskuddert på før tidligst nyåret.
Hun har hatt noen uheldige opplevelser med svangerskap før (fosteret døde ved to tilfeller), og er sånn sett kjempebekymret. Legen hennes er på ferie, og det er ingen vikar. Hun vet ikke hva hun skal gjøre med penger heller, samboeren er frilanser, og inntekten er sånn sett usikker.
Hvilke rettigheter har hun egentlig i forhold til f.eks. støtte fra Nav? Og kan de hjelpe henne med tidlig ultralyd på f.eks. legevakta, ettersom hun ikke kommer seg til sin egen fastlege før i august?

Så lenge hun sa opp jobben selv kommer hun i en slags karantene hos nav. Vet ikke hvor lang tid, men tidligere mener jeg det var 8 uker. Før var det også slik at for å få foreldre penger må hun ha vært i jobb 6 av de siste 10 måneder. Det virker som om hun er i grenseland for endel ytelser, men engangsstønad vil hun kunne få hvis hun ikke mottar andre stønader.

Når det gjelder ultralyd er det bare å oppsøke en privatpraktiserende gyn. Da kan hun nesten få time på dagen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥