Vis enkelt innlegg
Gammel 18-07-13, 15:45   #20705
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Noen som har prøvd solkremen Rieman P20?

Har snakka med mange som anbefaler denne på det varmeste og ser også på en del forum at folk skryter den opp i skyene. Samtidig finner jeg flere tester som tilsier at UVA-filteret ikke er godt nok i det hele tatt og folk som er blitt skambrent selv om de påstår at de har brukt den riktig.

Jeg har en lys, sart nordisk hud med masse fregner, men har aldri brukt mer enn faktor 15 på alle mine Kretaturer og har aldri blitt brent. MEN jeg smører også på mye og ofte. Har som oftest brukt Lancaster. Har vurdert å prøve P20, men begynner å bli litt skeptisk og lurer i så fall på om jeg bør gå opp i faktor? I følge alle råd og tabeller burde jeg hatt SPF50, men da hadde jeg ikke fått fregner en gang.

http://www.dagbladet.no/2013/06/12/t...krem/27644822/


Jeg bruker p20 i syden. Det er viktig å vite at den virker 100% fram til den (relativt brått) får nok på kvelden. Når den "får nok" hjelper det ikke å smøre seg mer med samme solkrem. Da må du ha en ekstra solblokk av en annen type eller klær/skygge.

P20 smører du om morgenen ca 20 min før du går ut i sola. Smør godt og ikke ta på klær får den har trukket inn. Så er du klar for sola.

Det jeg har å utsette på p20 er at det kan være vanskelig å kjenne når det tidspunktet "at du må ta på klær" kommer. I Thailand vil det for meg f.eks være etter ca 1/2-3/4 dag på stranda i begynnelsen før jeg har fått eget grunnlag. Jeg er brunhåret og tar farge relativt lett. Etter 4-5 dager varer den hele dagen for meg.

Jeg hadde sagt - ta med en vannfast solblokk i tillegg og bruk den hver dag etter 1/2 dags soling med p20 til du begynner å få farge. Da kan du vente lenger og lenger før du kler deg/bruker alternativ solbeskyttelse. Og du får mye raskere farge med p20 enn andre kremer.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.