Vis enkelt innlegg
Gammel 21-07-13, 10:46   #5002
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 37
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Som dere skriver!
Jeg ble litt deppa og tenkte at dere var borte igjen når ingen skrev noe mer samme kvelden som jeg skrev (det var jo ikke sånn for to år siden!), så trodde dere hadde rømt forumet igjen.. Men guri så glad jeg ble nå!

De hybelboerne hadde jeg faktisk glemt helt. Herregud, ja de var faktisk helt ekstreme. Tenk å rote SÅ mye...
Og lavkarbolasagne hadde jeg jo glemt (squash, fløte, ost, kjøttdeig og tomatsaus). Nå har jeg lært meg å lage skikkelig hjemmelaget tomatsaus også, så skal klare å lage en som smaker enda bedre (med masse cocosa i).

Har ikke begynt å spise lavkarbo enda. Må "kvinne meg opp" til overgangen til ketose. Kjente godt på at det var nødvendig da jeg og samboern var på båttur i går. Følte at magen tøyt ut over alt. Det hadde kanskje hjulpet om jeg var litt trent også, men det er jo sååå kjedelig!
Har lagt merke til at jeg blir skikkelig oppblåst, får magevondt og blir ekstra "luftig" når jeg spiser brød. Tror ikke jeg er allergisk, men jeg reagerer definitivt på noe som er i brød.
Så har bestemt meg - jeg skal spise lavkarbo igjen!

Men hva kan jeg spise i lunsjen på jobb? Det har jo aldri vært et problem for meg før... Da jeg studerte, så var det ikke noe problem å ha med egen lunsj. Men vi er bare 10 stk på kontoret, og lunsjen består av brødmat (med pølsetorsdag, vaffelfredag, og innimellom noen torosupper og en sjelden gang en salat...).
Jeg har forsøkt lavkarbo en gang etter at jeg begynte å jobbe, og alle ble jo veldig nysgjerrige på knekkebrødene jeg hadde med meg og ville smake. Alle syns de var veldig gode, men jeg var så lei, så jeg trodde de løy... - har aldri vært sånn kjempebegeistret for knekkebrød...

Nysgjerrig - Nå har ikke jeg kommet inn i gamet igjen, men jeg husker at jeg forsøkte å ha oppi masse cocosa i alt jeg spiste (den som hadde nøytral smak). Stekte omelett/eggerøre i smør, og slang oppi litt cocosa, alle sauser, grønnsaksblandinger og kaffe/te kan få litt cocosa. Men greit å ta den med nøytal smak (det var den brune, var det ikke?).
Husker at jeg gikk fortere ned når jeg fikk i meg MASSE fett. Forsøkte et par ganger å ta en ss med cocosa rett fra skjea også, men det var grusomt! Men jeg ville begynt forsiktig. Først en ts om dagen, føles det greit, så ta to ts dagen etter osv. Helt til du finner din grense. Som bente1 skriver, så husker jeg det var noen som ble kvalme av for mye cocosa (som i mitt hode bare betyr at de fikk i seg for mye fett sånn plutselig, så kroppen var ikke vandt til det).

Prutti: Ja, må definitivt ta meg tid til å lese gjennom hele forumtråden. Det er nok mye jeg har glemt. Husker jeg lagde en slags fløtegryte da jeg bodde i tyrkia. Stekte kjøtt, og hadde oppi masse fløte, cherrytomater, løk, sopp osv. De ente egnetlig som en fløtesuppe... Mener å huske at det var ganske godt. Der kan jeg jo slenge oppi litt cocosa også. Spørs om samboern er like begeistret...
Og apropos Tyrkia.. Jeg så du skulle til Alanya. Det er jo der jeg har vært. Bodde der i juli to måneder på rad. Gi lyd hvis du vil ha tips Med en gang kan jeg bare si - IKKE fall for fristelsen til å spise litt av brødet de gir deg før maten. Sammen med dippen man får, så er det alt for godt! Jeg og mamma var ute og skulle spise lunsj, og da kom faktisk en av kelnerne og advarte oss; "Vær forsiktig, det er brødet du blir feit av!" - Han hadde skjønt det !
Og bacon er lov! Jeg husker jeg ikke likte når maten var skikkelig feit, så jeg tok ofte litt agurk osv ved siden av, for å "friske opp" følelsen i munnen.

Tar en "nedkarbing" ut uken + noen dager inn i uken etter. Da skal vi i selskap + kjøre bil rundt i Norge, og orker ikke å planlegge ketose når vi skal på biltur rett etter jeg starter opp. Så bare "mindre karbo enn vanlig" får være bra nok frem til vi er hjemme igjen.

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat