Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-13, 11:14   #3
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Ny her,litt forvirra og usikker og lurer på litt forskjellig

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Glem kaloritellingen, for de aller aller fleste går uansett kaloriinntaket betydelig ned på lavkarbo. Og det er heller ikke sikkert at antall kalorier har så mye å si på om man går ned eller ei. Fett og proteiner metter, og selv om fett er mer kaloririkt enn karbohydrater så blir man fortere mett og holder seg mett lengre. Karbohydrater skaper sug etter mer karbohydrater, noe som gjør at man mye lettere overspiser på høykarbo enn lavkarbo.

De som påstår at kalorier inn er lik kalorier ut er i beste fall lite opplyste. En slik matematisk tilnærming er alt for enkel for et såpass avansert maskineri som kroppen vår er. Jeg vil anbefale deg å spise rene, naturlige matvarer av den "rette" sorten, da vil du nok se at det meste av andre ting ordner seg helt av seg selv;-)

Tusen takk for svar! Ser du har gått ned 28 kg,kjempejobb! Kan jeg spørre hvor mange karbs du spiste på dietten?
Jeg har jo begynt på ketolyse og føler dette er kjempetopp! Har som du sier,null sug,magen er fin for første gang på lenge,mett og fornøyd Så jeg er absolitt fornød med at jeg har merket ting så fort Eneste jeg har merket som ubehag er fortere sliten og lett hodepine,men dette er forbigående som jeg forstår.

Jeg har allerede merket nedgang på vekta,og dette til tross for at de første dagene har jeg faktisk når jeg regner ligget mye høyere enn hva jeg skulle gjort på et lavkalori kosthold da...(jeg gikk ikke ned i vekt på lavt underskudd med rundt 150 g karbs )så jeg tenker at det må være noe som skjer med forbrenningen når man legger om til LCHF...

Jeg har forresten et lite spm til..vet ikke om du kan svare men..med tanke på hormoner..altså..det spiller jo en stor rolle uansett hvordan man slanker seg...men ettersom at man skifter forbrenninga fra karbs til fett...kan det da skje en forandring med tanke på mens syklus? Tenker at den kan gå seg til bedre enn før for eksempel hvis man sliter litt med uregelmessig mens eller lignende?

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat