Sv: Arne Brimis sjokolademoussekake med en sukkerfri tvist
Opprinnelig lagt inn av Lullapie, her.
Jeg vet dessverre ikke hva steketiden vil bli, men det jeg glemte helt å skrive i oppskriften var at jeg tok 2/3 av deigen oppi en rund springform på middels størrelse (klarer ikke å tyde tallet på den, men tipper den er rundt 23-25 cm). Den ble passe høy og fin og sank ikke sammen. Med andre ord tror jeg ikke du trenger å halvere oppskriften, om du ikke da har tenkt å bruke en veldig liten rund form?
Første gang jeg deler en oppskrift, så jeg beklager alt surret. 
Denne kaken er absolutt verdt å prøve ut, i hvert fall etter min mening. Den var så enkel og grei og smakte så godt!
Jupp, tror denne passer perfekt til bursdagskos! 
Jeg delte oppskriften og hadde i rund form - stekte i ca 25 min. Den blir nok ikke fryktelig høy, nei, så neste gang skal jeg nok ha i litt mer av alt. Har ikke smakt på den enda, den står i kjøleskapet hjemme og venter på meg 
Smakte på røra underveis - søtet med Steviosa (blanding av Stevia og sukrin), men supplerte med litt sukker også. Jeg sliter skikkelig med å finne et søtstoff jeg synes fungerer i kake - vurderer å kjøpe inn superkunstig natreen eller noe for kanskje å greie og finne noe jeg liker Med tanke på at SUKKER og HVETEMEL er hovedingrediensene i nesten alle kaker er det kanskje ikke så rart det er vanskelig å få til kake uten disse to greiene Hittil har jeg stort sett bakt Gerds ostekake med stort hell (og helt uten sukker) - men det hadde vært fint med en sjokoladekake på reportoiret også 
|