Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-13, 21:50   #7
Lullapie
Medlem

Lullapie sin avatar

Medlem siden: Jan 2013
Lullapie er på en erverdig vei

Sv: Arne Brimis sjokolademoussekake med en sukkerfri tvist

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg delte oppskriften og hadde i rund form - stekte i ca 25 min. Den blir nok ikke fryktelig høy, nei, så neste gang skal jeg nok ha i litt mer av alt. Har ikke smakt på den enda, den står i kjøleskapet hjemme og venter på meg

Smakte på røra underveis - søtet med Steviosa (blanding av Stevia og sukrin), men supplerte med litt sukker også. Jeg sliter skikkelig med å finne et søtstoff jeg synes fungerer i kake - vurderer å kjøpe inn superkunstig natreen eller noe for kanskje å greie og finne noe jeg liker Med tanke på at SUKKER og HVETEMEL er hovedingrediensene i nesten alle kaker er det kanskje ikke så rart det er vanskelig å få til kake uten disse to greiene Hittil har jeg stort sett bakt Gerds ostekake med stort hell (og helt uten sukker) - men det hadde vært fint med en sjokoladekake på reportoiret også

Oi, så spennende! Håper du synes den smaker godt! Jeg er som sagt ikke så flink på dette med søtningsmidler, men tenkte en mye mindre dose med sukrin ville fungere fint i kaken, noe det heldigvis gjorde. Jeg håper den søtningen du brukte også fungerer! Kjipt om det hadde blitt for mye søtt, eller for lite søtt. Man må vel gjerne bare prøve seg frem.
Jeg kjøpte forresten nylig Sukrin Gold og tenker å bruke den neste gang jeg baker noe. I følge butikkdama var det en riktig god smak på søtningen og perfekt til både baking og til kaffe/te. Bare et lite tips om du synes det er vanskelig å finne et bra søtningsmiddel.

Lullapie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat