Sv: Vurderer å prøve denne kuren
Opprinnelig lagt inn av LillemyDesign, her.
Hei, takk for det 
Har jeg skrevet mye ordet "mager"? Jeg har ikke laget meg knekkebrød enda, men tok det knekkebrødet med minst karber, og da pr skive (den jeg fant var 6 karb pr skive, spiser ca 3). Jeg er som sakt helt fersk og er på nybegynner stadiet. Jeg har prøvd å logget det jeg har spist i det siste 
Beklager det var mitt inntrykk. Mener å ha lest ordet mager-ost og mager- et eller annet - så da skulle det bli to ganger... Altså ikke mye... Fersk og nybegynner har vi alle vært. Å velge knekkebrød fremfor en del brødsorter er uansett et steg i riktig retning.
Ang. knekkebrødet - 3 x 6 karber - da er du oppe i 24 bare på knekkebrødene. Det i seg selv er jo ikke mye. Det spørs helt hvor lavt du velger å gå. Karber i form av grønnsaker, i hovedsak de som vokser over bakken kan være lurt å prioritere. De kan du spise mye av i forhold til kornprodukter.
Men jeg maste litt om mager i forhold til at det er fort gjort i starten å kutte både karber og fett og ende opp med å få i seg for lite kalorier for så å føle seg utilfreds og etterhvert gi opp. Jeg har vært der hvor jeg valgte å ta sats og gi fettet en sjanse etter å ha skydd fett som pesten fra jeg var fjortis til jeg var sånn ca. 38.... Da kuttet jeg hardt ned på karber og spiste meg mett på proteiner, fett og mye grønt, sånn enkelt sagt. Det kickstartet fettforbrenning for meg og rundt tre kg forsvant fort. Jeg skulle ikke ned så mye mer enn det, men valgte likevel å spise veldig ketogent. Litt også fordi jeg er interessert i kosthold og ville teste ut hvordan det funket for meg...