Vis enkelt innlegg
Gammel 06-08-13, 17:04   #4
Annala
Medlem

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan kombinere ketolyse-diett med familiemedlem med PKU/Følling?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Nøyaktig hva spiser mannen din? Spiser han potet, pasta osv?

Her i huset lager jeg mat som for eksempel karbonader, dampet brokkoli og poteter. Alle velger det de vil, jeg for eksempel tar karbonader, brokkoli og en solid klump smør, noen andre spiser potet og brokkoli og smør, noen tar potet og karbonade og smør, noen tar av alt. Jeg prøver lage til maten slik at alle kan velge ut fra sin forutsetning. Det funker utmerket.
I starten laget jeg to middager pga to barn med div spisevansker, men det gjør jeg sjelden nå, jeg takler det ikke. Så da blir det noen dager at et barn ikke spiser av karbonadene fordi han klarer ikke konsistensen på karbonadene jeg lager, eller annen klarer ikke å tygge koteletten, så da får de velge det de kan og klarer å spise.

Underskriver på dette Hos oss er det bare jeg som spiser lavkarbo, men jeg lager også helt vanlig middag. De spiser alt, jeg skygger unna potetene/pastaen/risen. Hvis jeg forstår deg riktig er det slik at du også lager vanlig middag. Hvis du kutter potetene osv og heller spiser ekstra grønnsaker med litt smør/rømme eller liknende er du jo i mål Brødmåltidene blir jo omtrent på samme måte. Jeg baker lavkarbo knekkebrød til meg selv, de andre spiser brød eller vanlig knekkebrød. Pålegget er jo det samme siden du allerede til vanlig unngår sukker. Da regner jeg med at dere ikke har så mye sjokopålegg/syltetøy o.l.

For min del må jeg si at dette kostholdet føles enkelt å leve "normalt" med Ønsker deg lykke til

Ps: Jeg har tatt alle anbefalte blodprøver etter ca 10 mnd på lavkarbo. Den eneste mangelen jeg hadde var D-vitamin, der lå jeg i nedre referanseområde. Meen det har jeg vel til felles med 90% av det norske folk på vinteren. Hadde heller ikke forhøyet kolesterol eller noe.

Sist redigert av Annala : 06-08-13 kl 17:11.
Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat