Vis enkelt innlegg
Gammel 07-08-13, 08:12   #7
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ulike oppfatninger av behovet for fett?

Hei

Brunjulf er en god venn av meg. Han er skolert av Fedon Lindberg og kunnskapsrik. Men når det gjelder Ketogen diett tror jeg ikke han kan alle detaljer.

Fett er viktig på ketogen diett fordi:
spiser man 20 gram KH får man 80 Kcal , 100 gram protein gir 400 Kcal.
La oss si 500 Kcal kommer fra karbohydrat og protein. Da må resten av energien komme fra fett.
La oss si man trenger 2000 Kcal pr dag da mangler det 1500 Kcal svarende til ca 160 gram fett.

Jeg er jo tilhenger av at fettet kommer fra maten (fet fisk som laks,ørret, makrell og sardiner) samt fra kjøtt (bacon, nakkekoteletter,spareribs)
fete sauser etc frem for fra å drikke oljer og fløte, men her kan en velge det som passer for en selv.

Spiser man under 1200-1400 Kcal reduserer kroppen stoffskiftet og det er usunt og gjør slanking veldig vanskelig.

Håper det var litt oppklarende

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat