Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-13, 10:08   #2051
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg gjør litt forskjellig. Om garnet er av ren ull tover jeg endene sammen som i lenka til Smgj, er det noe syntetisk i, eller er garnet av bomull eller annet materiale som ikke lar seg tove, har jeg en annen metode (gitt det er glattstrikk, kan også brukes ved skifte til annen farge, forsåvidt). Jeg husker ikke hvor jeg har teknikken fra, men jeg kan prøve å forklare: Jeg strikker en maske av det nye garnet, så tar jeg pinnen i neste maske, tar endentråden fra det forrige nøstet og legger over pinnen som et slags kast, og så strikker jeg en vanlig maske, og passer på at den kommer inn under endetråden. Så strikker jeg en vanlig maske, igjen, og en med endetråden og så videre i en ti-femten masker til.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat