Vis enkelt innlegg
Gammel 14-08-13, 08:10   #20842
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Han er ikke interesert i megling. Han bryr seg ikke om ungene; de har ikke snakket sammen på over to år. Om MEG snakker han i allefall ikke med. Gaver etc forekommer ikke. Han ringte ikke podene da de fikk diagnosen ms og asperger. Vi eksisterer ikke så hvordan/hvorfor megle da??

Nå virker ihvertfall Forliksrådet sånn at dersom man får en sak imot seg er man pliktet til å stille, siden dette er den laveste instansen i norsk rettssystem. Forliksrådet er dog ikke riktig for deg ettersom de ikke megler i familiesaker (utenom økonomisk forlik ved samlivsbrudd). Muligens NAV eller slikt kan hjelpe til?

Dette høres ut som en vond sak og jeg føler med deg (og barna dine)

Noen foreldre må sloss med nebb og klør for å få delt ansvar mens andre har delt rett og allikevel ikke bryr seg om barna. Må jo være fælt for ungene også og ha en far som ikke bryr seg, selv om de kanskje ikke gir noe uttrykk for det akkurat nå.

Kan du prøve å skrive et brev til han og gi uttrykk for at det kanskje er like greit at du har foreldreretten alene, siden det blir så vanskelig med slike offentlige ting som pass, bankkort m.m.? Eller vil det i såfall gå rett i søppla? Er det mulgihet for at et slikt brev, gjerne med en antydning om at du tar saken videre til advokat hvis han ikke samarbeider kan få han på gli?

Dessverre tror jeg eneste måten for deg å prøve dette på (dersom eksen ikke kan snakkes til) er å gå til en advokat og gå til sak der du krever full foreldrerett. Har en venninne som gikk igjennom det og det er utrolig vanskelig for det skal liksom være barnets beste og ha mest mulig kontakt med begge foreldre. Tror nok en advokat er den beste til å hjelpe deg her og svare på om du har en sjans for å få eneretten.

Lykke til videre. Håper det ordner seg til det beste både for deg og barna

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose