Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-13, 13:24   #41
Festina lente
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 55
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Litt småfrustrert...

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Yoga?

Opprinnelig lagt inn av Metal_Barbie, her.

Jada,har prøvd det..ikke for meg..hehe...jeg må ha litt mer fart i treninga for å ikke tenke på alle smertene,anspentheten osv

Jeg vil absolutt anbefale yoga - det er nettopp "fart i treninga" du IKKE trenger når du er stresset i hele kroppen. Det er viktig å trene, men det er enda viktigere å lære seg å slappe av er min erfaring. Det skader i alle fall ikke å gi det en skikkelig reell sjanse, eller?

I tillegg vet jeg at mange med lignende stressfølelse har fått hjelp av mindfulness. Det vet jeg ikke hva er, men vet at det finnes apper for det.

Jeg for min del har hatt god hjelp av en app som heter Sleep bug. Den sender ut noe som heter "hvit støy" som gjør at du klarer å slappe av i hodet (og dermed i kroppen). Det er ikke støy altså! Det er ulike lyder av f.eks. jungel, av en rennende elv, bølger osv. Etter at jeg hadde brukt den noen ganger merket jeg at jeg slappet av i ryggen for første gang på flere år! Og som med yoga - det skader vel ikke å prøve?

Lykke til og gi gjerne en lyd om noe av dette fungerer

Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat