Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-13, 17:25   #1
Thealine
Nytt Medlem

Thealine sin avatar

Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Rogaland
Thealine er på en erverdig vei

Hvordan gjør dere det med barna?

Jeg har nå gått på generell lavkarbo i et par uker og ungene har begynt å lure litt på kostholdet mitt. Hva sier dere til barna? Lager dere egen middag til dere og "vanlig husmannskost" til resten av familien eller blir de fleste middagene lavkarbo?
Mine barn var så små når jeg gikk på lavkarbo forrige gang så denne problemstillingen har jeg ikke vært borti før. Jeg ønsker ikke at mine barn skal spise lavkarbo, de har et variert kosthold.
Noen dager spiser vi det samme (når vi har wok, taco, fisk osv), men de pleier ofte ha potet, ris eller pasta til middag og ikke minst brød til frokost og kveldsmat. Så nå har eldstemann lagt merke til at jeg ikke spiser det samme som før. Jeg har byttet ut brød med hjemmelaget knekkebrød eller smeltet ost som knekkebrød og spiser veldig mye mer grønnsaker til middag siden jeg ikke spiser poteter/ris/pasta.
Jeg er veldig redd for å påvirke ungene på en negativ måte og at kosthold, kropp og vekt skal bli et stort fokus. Eldstejenta er 9 år og yngste er 7 år.
Hva sier dere til barna?

Thealine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat