Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-13, 15:45   #20860
Annala
Medlem

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hva gjør man når man har en pode som er blitt 16 år som begynner på videregående og som gjerne vil holde styr på stipendet sitt selv når han ikke har bankkort?? Ikke får han bankkort heller for faren vil ikke signere de papirer som er nødvendige. MÅ han virkelig få utbetalingskort? Fortidsgrums...

Og hva skal til for å få faren bort fra delt ansvar slik at jeg alene kan fikse kort??

Da jeg opprettet sparekonto til barna mine skrev jeg på "arket" at jeg var alene med de, for at pappan ikke skulle ha tilgang. Vi var sammen den gangen, men jeg var redd for at han bare skulle "låne" hvis han visste om kontoene. Dette er jo 18-19 år siden, så husker ikke detaljene helt. Bare vet at det var ett slags avkryssingssted som gjorde at han ikke "hadde no med det"....hehe

Dette er kanskje umulig for deg å få til hvis du allerede har hatt endel dialog med banken, men tenkte jeg ville skrive det. Banken spurte aldri noe mer ang dette, tror ikke de tenkte over det engang. Vi har også alltid hatt delt foreldreansvar. Skrev under eget skjema den gangen barna ble født siden vi aldri var gift.

Lykke til, håper det ordner seg I dagens samfunn "Må" man jo snart ha kort.

Ps: Tror ikke du kan endre delt ansvar uten at pappan skriver under på det. Meeen, hvis han er så lite interessert i barna hadde jeg nok spurt han om han ville. Med fare for at jeg tar feil her..... Selv om han skriver "fra" seg delt foeldreansvar, slipper han ikke unna evt bidragsplikter tror jeg.

Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse