Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-13, 09:14   #33
Metal_Barbie
Medlem

Metal_Barbie sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Alder: 39
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Hva pleier dere å velge som helgekos?

Opprinnelig lagt inn av Therese_M, her.

Jeg er enig i dette - hvorfor man absolutt kose seg i helgene? Jeg har prøvd dette med "litt ekstra godt i helgene" over flere år, men det ender bare med at søtsuget varer halve uken etterpå! Det er det ikke verdt

Om jeg likevel skal kose meg med noe, gjør jeg bare mer ut av middagen. Lager en deilig forrett og hovedrett, tenner litt lys og tilbringer tid med forloveden. Det vil si at jeg spiser som normalt, bare endrer litt på rammene rundt måltidet.

Man er forskjellig

For eksempel kan jeg ha en sjokolade i skapet i ukesvis..eller for den del noe annet godt uten å ha behov eller sug for å spise den mens samboeren kan ikke ha noe i skapene for da spiser han det opp utover uka sånn litt og litt hver dg flere ganger om dagen...noen greier å holde seg unna sug andre ikke.. Skal sies at jeg har fint lite sug på ting så det kan ha noe med det å gjøre...og når jeg først koser meg stort for eksempel som i jula så sliter jeg ikke med sukker abstinenser som du forklarer her i ettertid...jeg overser det i så fall..har ingen problemer med å gå rett tilbake til normalen dagen etter matkos

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat