Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Lava, her.
Finnes det noe å vaske filleryer i eller med som tar bort all lukt fra kattepiss?
Nå vasker jeg filleryen flere ganger i uka, virker som om kattene kjenner lukta og går tilbake til den... Ligger rett nok på badet, så de ødelegger ikke gulvet og det er lett å vaske, men vil helst slippe. 
Det hører med til historien at jeg er tvunget til å holde kattene inne pga graving, skyting og bygging like utenfor.. De har dokasser, men jeg klarer ikke alltid tømme dem ofte nok, og de liker nok ikke at det lukter fra "de andre" oppi der.
Til kattepiss må du ha spesielle midler som bryter ned ett-eller-annet i kattepisset. Get Off for eksempel (tok bare første resultat på googling) som jeg har brukt før. Sist jeg kjøpte, så kjøpte jeg Pist'Væk. Mest fordi det kom i en svær kanne som til og med var konsentrert. En katt (ikke den jeg har nå) hadde nemlig tisset i sofaen. Men jeg dynket sofaen i Pist'Væk og lukta er borte. 
Men hvis du ikke får tak i sånt så fungerer eddik ganske bra. Jeg tar da en god dæsj oppi forvask-kammeret og kjører maskinen med forvask.
Ett annet tips er at mange katter liker å tisse på tøy, så det kan hende at du må fjerne teppet helt. Jeg måtte slutte å kaste skittent tøy på gulvet. Katten min eeelsker å tisse på tøy på gulvet. Hun tisser aldri i skittentøyskurven, i senga eller slike steder. Men ligger det tøy på gulvet så tisset hun på det. Jeg vet ikke om hun gjør det fortsatt fordi det siste året har jeg ikke hatt tøy på gulvet.